A Genertel számításai szerint napjainkban gépjárművünk fenntartási költségei jövedelmünk kisebb hányadát emészti fel, mint az 1980-as években. E költségek közül mára első helyen a benzin költség került, a korábbi szerviz díjjal szemben. A kötelező biztosítási díj aránya biztosító-függő, de kb. 20-30%-ot tesz ki.
Az 1990-es években egy középkategóriás gépjármű ára 170 és 190 ezer forint között mozgott (Dacia, Lada), ugyanez mára 3-4 millió forintot tesz ki. Egy Dacia az akkori átlagkereset 17-szeresébe került, míg ma egy Opel Astra vagy egy Suzuki 29-32 havi átlagkeresetért vásárolható meg. Napjainkban az autófenntartás költségeinek legnagyobb százalékát a benzin ára teszi ki, amely 20 év alatt 15 forintról kb. 300 forintra emelkedett. Igaz ugyan, hogy ez idő alatt a gépjárművek fogyasztása takarékosabbá vált.
|
Bővebben...
|
|
A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének elnöke, Papp Lajos, a 6. Biztosításszakmai Konferencián tartott előadásában kifejtette, hogy az átláthatóság, más néven a transzparencia a biztosítási piac vezérelve.
Jaap Meijers a Bipar (európai alkuszervezet) elnöke előadásában arról szólt, hogy a jelenlegi két úton járó európai szabályozás - a hagyományos befektetés és a befektetéshez kötött életbiztosítás - eggyé fog válni, egységesíteni szeretnék.
Papp Lajos a konferencián a kötelező biztosítást említette példaként a transzparenciára. A biztosítás e fajtája vált átláthatóvá az alkuszok által, bár ez az áttekinthetőség csak az árakban látszik, a szolgáltatásokban már nem. |
Bővebben...
|
|
A megindult a verseny a munkanélküliségi- biztosítások piacán
Azok a biztosítók, melyek a munkanélküliség kockázatát is bevállalják, az árak csökkenésével a kártérítési összegek növekedését vonzzák maguk után. A korábbi 40- 120 ezer forintos biztosítási összeg napjainkban elérheti a 250 ezer forintot is. A biztosító ezt 9 hónapig fizeti, és független az állami munkanélküli segélytől. Ezzel egyenes arányban a munkanélküli- biztosítások ára is csökkent. Az elmúlt időszakban több, mint tízezer ilyen típusú szerződést kötöttek meg, melyek havi átlagos díja 2800 forint.
|
Bővebben...
|
|
Tévesen hiszik azt, hogy már idén októberben is az új feltételek szerint reklámozzák a kötelező felelősségbiztosítás váltással kapcsolatos szabályokat
Tavasszal ugyan elfogadták az ezzel kapcsolatos jogszabályt, de a végrehajtási rendeletek még nem készültek el, így biztos, hogy a jövő évre vonatkozó díjakat az eredeti kormányrendelet alapján kell a biztosítóknak meghirdetniük. Tehát az összegek alapjául továbbra is a hengerűrtartalom szolgál, nem a teljesítmény. A kedvezményeket úgy hirdetik meg, hogy a bonus- malus rendszer változatlan marad.
|
Bővebben...
|
|
|